Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 25. mai 2019

Vårtegn: Den fineste tiden

Uka som er forbi ga oss en praktfull blomstring både av epletrær, pæretrær og dette treet med de skarpt rosa blomstene. Det kjøpte jeg uten merking, men er vel ganske sikker på at det er prydepletre.

Jeg tenker det hvert år at syrinen burde ha blomstret mye lengre. Det er helt fantastisk når det er en blå vegg bak benken. 

Hagtornen vår er litt artig med grener både av Amerikahagtorn og Rosehagtorn. 



Bordet står dekket til selskap. For første gang bruker jeg lindegrønt. En farge som passet veldig godt til de blå veggene, så jeg kommer nok til å bruke den igjen. Som blomster valgte jeg Eukalypusblader. De jeg fikk tak i var nok litt for blåaktig  i forhold til serviettene, men det gikk bra.

Ute gror gresset, både på åkeren og i de issvidde flekkene i plenen. Det har ikke blitt tid til å gjøre noe verken med det eller området i kanten mot åkeren.




























Publisert 29.mai, men tilbakedatert.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar