Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 21. mai 2019

Utepotter

Helt siden 2007 har alt jeg kunne investere i hagen blir gravd ned. De store bedene har kostet, ikke bare i planter, men også i jord. Her er det veldig leireholdig jord og det er nødvendig å tilføre noe mer porøst. Jeg er blitt veldig glad i leiren. Den holder godt på fuktigheten, for jeg har ikke mulighet til å vanne noe særlig.

Det har rett nok blitt noen få krukker ved uteplassene. Men for første gang har jeg plassert blomster på dette stedet. Disse store krukkene og Hagehortensiaene hadde fylt godt ut på en terrasse, men inntil låveveggen ser de små ut.

Det ble ei god hageøkt på søndag og i dag før regnet begynte. Det er vått nok nå.

2 kommentarer :

  1. Hagehortensia i krukker har vi her også. De er så nydelige!

    SvarSlett
  2. Koselig med noen krukker rundt omkring også. Selv om jeg synes de krever mer når det kommer til vanning, noe jeg ikke er så flink til å passe på.

    SvarSlett