Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 28. april 2019

Vårtegn: vårregn

Endelig kom regnet. Uansett hvor glad jeg er i sol og varme, så trenger vi ei regnskur innimellom. Jeg krysser fingrene for at fjorårets sommer ikke gjentar seg.

I hagen blomstrer tulipanene. De få jeg har. Akkurat disse skal få en ny plass etter årets blomstring, og bedet skal fylles med nye i andre farger.

Det grønnes og derfor er det mer synlig at plenen trenger en reparasjon.




2 kommentarer :

  1. Hva gjør du når plenen ser sånn ut?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet hva jeg må gjøre, men jeg har aldri prioritert å gjøre det. Fordi det er akkurat foran her så tror jeg at noe må skje.
      Fjerne det døde gresset, fylle på med jord og så på nytt.

      Slett