Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 1. mai 2019

På overtid

Da snøen endelig var borte bak låven satt jeg inne med årets tredje forkjølelse. Så først i går startet jeg på jordskokkfeltet. Det var på overtid. Nesten all jordskokken hadde begynt å spire. Det er ikke noe problem med den som skal settes på nytt, men litt dumt for det som skulle brukes nå og i løpet av sommeren.

Jeg sorterte ut det som kunne lagres og satte resten. Bedet er 16 meter langt og jeg har laget to rader. Det var faktisk et skikkelig dagsverk.


1 kommentar :

  1. For en jobb! Så flink du har vært. Håper jeg kan få jordskokk til å trives her i nord. Jeg har prøvd to ganger, men ingen kommer igjen. Satser på å få tak i noen hardføre etter hvert.
    Hilsen Camilla i Harstad

    SvarSlett