Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 24. november 2018

80 års feiring






Selve fødselsdagen er ikke før på tirsdag, men da ville det vært umulig å samle små og store. Med fire barn, svigerbarn, barnebarn og ektefeller og oldebarn er vi faktisk 34 personer. 

Heldigvis får vi akkurat plass i spisestua vår så vi inviterte på mat.

De 11 oldebarna er i alderen 6 måneder og til 10 år. Alle fant derfor noen å leke med. Og når det eldste barnebarnet faktisk hadde bursdag i dag, måtte vi synge bursdagssangen to ganger. 







Det enkleste er å sette fra maten på kjøkkenet og så kan gjestene forsyne seg. Miniburgerne  ble godt tatt imot av de aller yngste. 




Ikke mye juleforberedelser i dag heller. men disse dagene er nøye lagt inn i det store planen. Lilla er ikke bare min farge sånn i klesveien, men også jubilantens, så selv om vi er ei hel uke på forskudd så har vi startet adventstiden her.  Da jeg googlet kake til 80 års dag var det akkurat en som denne jeg så et bilde av. 
  


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar