Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 2. oktober 2018

Siste rest av sommer

Ja, det stemmer ikke helt at dette er aller siste rest av sommer. Jeg så noen få tomater i dag og det er fortsatt pærer på det ene pæretreet.

Men disse Erteblomstene tok med seg virkelig lukten av sommer inn i gangen. Jeg har bøyd meg ned for å kjenne hver gang jeg har passert.

Jeg hadde store planer for dagen, men regnet satte en stopper for en del av dem. Georginene er i alle fall klar for kjelleren. Erkjenner at årets plassering ikke ga noen særlig blomstring, og krysser fingrene for at et nytt bed med mer lys er på plass neste år.

Nå skal det skje såpass mye her før jul at jeg ikke kan planlegge neste sommer riktig enda. Heldigvis - da gå disse mørke månedene fortere.




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar