Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 31. oktober 2018

Litt tidlig

Det er ganske lenge siden jeg kikket gjennom julebladene i butikken. Jeg ble ikke motivert til noen kjøp. Dette huset trenger ikke mer pynt, og jeg skal heller ikke strikke juleantrekk til noen.

Jeg har betraktet Halloween som den tidligste grensen for at butikken ble fylt av julepynt, men den er tilgangs sprukket i år.

I det senteret jeg besøkte i dag glitret juletrærne overalt.
Det er faktisk fortsatt oktober. 
Det er nesten åtte uker til jul. 
Jeg lurer jo på om det bare er jeg som synes det var noe magisk med juleutstillingene i "gamle dager"?  Butikkvinduene hadde vært dekket av gråpapir noen dager, og etter julegrantenninga 1.søndag i advent så sto vinduene og skinte fulle med fristelser. 

Når det er sagt. Hvis jeg hadde vært trendy så hadde jeg sikkert byttet ut alle juletrekulene med nye fra Søstrene Grene. Det skal jeg selvsagt ikke, men mye pent å se var det der i alle fall.  Og det er jeg selvsagt ikke betalt for å si. God lakris er det der også - for å få opp blodsukkeret en sen ettermiddag etter jobb.

1 kommentar :

  1. Juletrær på denne tida er litt tidlig, ja. :-) Fordelen med å bo på et lite sted med kun matbutikk på denne tida, er at det er litt lettere å overse de små tegnene på juleforberedelser hos dem. Jeg er ikke klar for pepperkaker heller, enda.

    SvarSlett