Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 29. oktober 2018

God blanding

Jeg har plass til mange gjester. Og tilsvarende mengde glass, bestikk og servise. Gjennom årene har maten jeg serverer blitt mer avansert og antall retter har økt. Mens tre glass holder til seks retter, trengs det ti bestikkdeler.

På et tidspunkt innså jeg at det ville være helt uoverkommelig å ha likt bestikk til flere retter til så mange.

Det er Flat rose som er hovedbestikket og jeg kan dekke til 36 med kniv, gaffel, dessertskje og dessertgaffel. Så fyller jeg på med hvitskafta kniver og gafler i Anne Marie og Vidar.  For da det ble oppdaget at jeg sa ja takk til gammelt bestikk for å bruke det, har jeg fått mye.

Jeg bruker god tid når jeg dekker slik at både hver enkelt kuvert og hele bordet ser bra ut.



1 kommentar :

  1. Så lenge man klarer å kombinere det på en fin måte, gjør det ingenting at ikke alt er likt. :-)

    SvarSlett