Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 28. oktober 2018

Et lite livstegn

Siden sist har jeg laget mat, og for første gang vært fornøyd med anretning av en hovedrett.

Jeg har vært en tur i Bergen. Målet var en stor konferanse på Høgskolen der jeg faktisk holdt innledningsforedraget. Jeg moret meg litt med å lage kart med Bitmojien min. Som dere ser regnet det.

Den ene dagen var jeg på Statsarkivet for å lete etter slektninger. Ikke helt så vellykket dag som jeg hadde håpet. Men jeg kjørte mye med Bybanen.


  

Vel hjemme igjen har jeg skrevet om slekt, og har funnet kilder på nettet som ikke var der sist gang jeg skrev om denne slekten. Jeg har egentlig ikke tid til å legge meg. 

1 kommentar :

  1. Jeg forstår godt at du ikke har tid til å legge deg. Vi har kjøpt et gammelt hus som jeg prøver å finne alderen på. Blir mye slektsforskning av slikt. Nå leser jeg gamle bygdebøker. Håper du finner opplysningen du søker en annen plass enn statsarkivet.
    Hilsen Camilla i Harstad

    SvarSlett