Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 18. oktober 2018

Årets siste Iris

Fordi jeg er blitt flinkere til å klippe ned staudene etter blomstring så kommer det nye blomster. Men hvor den kommer fra den flotte Iris jeg oppdaget for noen dager siden aner jeg ikke. Jeg trodde at løkblomster hadde sin definerte periode. 

Nydelig var den og et overraskende innslag i høsthagen.


1 kommentar :