Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 27. august 2018

Nye hyller

Atten nye hyller gjorde susen i "glassmagasinet" mitt. Unektelig har det kommet ting til siden jeg innredet dette rommet for seks år siden. Altfor mye var blitt stående på det hvite bordet og på gulvet fordi det ikke var plass i hyllene. Alle veggene var dekket med takhøye hyller, derfor så jeg ikke helt hva jeg kunne gjøre.

Heldigvis var det lagt ut en god løsning på  Instagram: Frittstående hyller. Litt måling viste at det var god plass i rommet mitt til 2,4 meter lang hylle. Jeg ser nå at det ikke er noe problem med 80 cm/1 hylle til. Ikke for at jeg skal skaffe meg flere ting, men det er noen esker som fortsatt står på gulvet.

Det lange hvite bordet har mange bruksområder. Hvis jeg skal lage mat til mange så sorterer jeg
innkjøp av matvarer her for å hente etterhvert. Når maten er ferdig settes fat og boller der. Om vinteren har kjelleren nesten kjøleskaptemperatur. Til jul settes syltepressene der. Når jeg skal rulle linduker trekkes et bord litt ned for å plass til rulla i midten. I det vanlige brukes bordet litt som mellomlagring.

Jeg blir så glad når jeg kommer inn i rommet nå fordi det er så stor forskjell fra tidlig på sommeren.  Nå skal jeg merke alle hyllene. For selv om hylla midlertidig er tom fordi det som sto er i bruk, så skal det ikke settes noe annet der.

Gardintrappa er helt nødvendig i dette rommet. Har en stående fast i det andre lagerrommet også.













Selv om rommet er stort så gjør et panoramabilde rommet enda større.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar