Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 20. april 2018

Vårtegn: Krokus

Lang sørveggen er plenen blitt grønn. Fra at jeg ikke trodde det ville være mulig å få hagen snøfri til 1.mai, så er det bå bare noen få snøflekker igjen. Det er nesten et mirakel. Denne uka ble småskoene tatt fram. For en glede!









Jeg oppdaget også de aller første Krokusene i bedet langs vestveggen. Da er det faktisk blitt skikkelig vår. I går tok vi av isolasjonen på postkaret. Jeg gleder meg til den dagen vi kan lage en panelkant på karet - omtrent sånn som på maleriet fra 1940.

(Postkar - er en midlertidig lagring av vann.)















Knoppene på den store Syrinen tyder bra for en flott blomstring. Syrinen bærer likevel preg av en tøff vinter. Mange store greiner har knekt og vi må rydde grundig opp.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar