Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 21. april 2018

Den første hagedagen

En fantastisk hagedag er over. At jeg startet på østsiden skyldes vinden. Jeg måtte jobbe i ly av huset. For å motivere meg selv tok jeg før og etterbilder. Langs østveggen stakk jeg kanten mot plenen, og klipte ned Fagerfredløs og Solhatt. 

Langs sydveggen tok jeg vekk alle steinene langs veggen, fjernet ugress og la steinene tilbake. Jeg stakk kanten mellom bed og plen, og luket helt bort til kjellervinduet.

Tenk at det faktisk er områder med grønt gress.

Dagens siste oppgave var å gjøre det penere under kjellervinduet. Området med stein er flatt, men det er skrått opp mot plenen. Her skal det plantes tett. Det ble noen stein til overs - de må jeg plassere et annet sted i morgen.
  
Jeg har planen klar for i morgen, og krysser fingrene for en like fin dag. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar