Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 15. februar 2018

På oppfordring

Et bilde av et ferdig dekket spisebord er faktisk blitt etterlyst. Dekket som til jul.

Sist jul var preget av vedvarende hoste, og faktisk dårlig form. Det er først nå når jeg er helt frisk at jeg forstår hvor dårlig form jeg hadde i november, desember og det meste av januar.
Det resulterte i færre gjester enn vanlig i julen. Faktisk ble bordet brukt bare en gang. Veldig synd faktisk for jeg er ganske fornøyd.

Ideen var helhvitt. Hvite duker, hvite servietter, hvite lys. Alle lysestaker var i ufarget glass.
Kubbelysene står på en smal speile. Der har jeg lagt noen kvister med hvit "granbar".
Den viktigste pynten var hvite snøfnugg som hang i sølvtråder fra taket. Der var de festet med limbånd, noe som holdt for de aller fleste. Det tok flere timer å henge dem opp, og jeg gjorde det aller først - før jeg la på duk. Fordi lysestakene er så høye passet jeg på at snøfnuggene rett over hang høyt nok.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar