Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 31. oktober 2017

Stor porsjon




For et par uker siden så fikk jeg så lyst på Lasagne. Vi skulle ha gjester så det passet bra. Her i huset liker vi å ha ferdige middager i fryseren. Så når jeg først skulle lage både kjøttsaus og ostesaus så lager jeg fulle kjeler. Faktisk brukte jeg 2,7 kg kjøttdeig denne gangen. Det var nok til lasagneformen og langpanna på bildet, og enda en langpanne til. 

Jeg legger folie i langpannene for da kan jeg løfte hele lasagnen ut av forma etter at den er blitt kald. Da er det lett i dele den i passe porsjoner for nedfrysing. 





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar