Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 18. september 2017

Julebesøk

For noen dager siden var det 100 dager til jul. Jeg la merke til at flere kommenterte det både på blogger og Instagram. Uansett hvor mange planer jeg legger og hvor mye jeg tid jeg bruker på juleforberedelser så er det altfor tidlig for meg. Det er fortsatt så mye å gjøre i hagen til at jeg ikke engang vurderer å tenke på jul. Men det er tydelig at andre har begynt. Det kunne jeg se av statistikken på min spesialblogg Gardsjul.  I snitt har over 50 personer vært innom hver dag sist uke, det er dobbelt så mange som det har vært gjennom sommeren. Det er selvsagt ikke mye sammenlignet med de som har 50.000 besøk hver dag, men jeg synes sannsynligvis at mine 50 gjester er mer stas enn de som har mange tusen.

På denne siden har jeg også samlet mange forklaringer til serviettbrettinger så jeg antok at det var svaret, også fordi det har vært en konfirmasjonsperiode. Litt mer undersøkelse avslørte at ganske mange faktisk har søkt på ulike typer julesmåkaker og juletradisjoner.


Jeg kommer til å gå gjennom hele Gardsjul når jeg har satt strek for årets hageliv. Og så kommer jeg som vanlig til hver dag å skrive om hva vi fyller tiden med fra midt i november og fram til jul.  Men det er lenge til.


3 kommentarer :

  1. Ja, det var litt tidlig å begynne med småkakene, spør du meg. (",)

    SvarSlett
  2. Litt tidlig, men jeg gleder meg litt. Morsomt med dine forberedelser Åshild. Flott med bra besøk! :)

    SvarSlett
  3. ja, jeg ble overrasket over søkene.

    SvarSlett