Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 20. september 2017

Fotoalbum

Gjennom årene har jeg laget mange album. I tillegg til bildene så limte jeg inn invitasjoner, bordkort, billetter, kart osv. alle ferieturer og feiringer er nøye dokumentert. Antall bilder økte gjennom årene etterhvert som fotoapparatet ble bedre og fremkalling billigere, og fotoalbumene med større og større. Det ble også minst to og som oftest tre album hvert år. Jeg fortsatte å lage album flere år etter at vi hadde gått over til digitalkamera. Plutselig ble det stopp. Når det har vært tilbud på bildekopiering har jeg bestilt papirbilder og har det liggende for flere år.  I hylla sto det flere tomme album klar til å fylles

Opprydding på kontoret mitt avslørte flere esker med alt jeg har spart på og som skal inn i album. For noen dager siden var spisestuebordet igjen brukt for å få en oversikt. I dag fikk jeg endelig sortert det etter år og la det i plastlommer i riktige album. Jeg fikk også satt alle bildene og det jeg hadde fra turen vår til Berlin i 2013 i album.Så det kan jeg krysse av på lista. Planen er også at alt som skal inn i album kun skal legges i trekassa som jeg har satt inn i hylla, istedenfor bare  å legges hvor som helst. Da vet jeg hvor det er.  Der ligger det også mange kartongsider.

Jeg tror at jeg skal bli helt ferdig med ungens album først. De skal i utgangspunktet avsluttes da de etablerte egne hjem, men jeg vet at jeg har en del bilder til dem også fra de siste årene. Når de er overlevert vil det bli bedre plass i hylla.




4 kommentarer :

  1. Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. Tror jeg har bilder så langt tilbake som i 2010 som snart må få komme i album. Kanskje et fint mørketidsprosjekt? (",)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er planen her også - til vinteren.

      Slett
  2. Skal si du har orden i sakene. Imponerende! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fordi jeg fjernet 2 skap på kontoret mitt var jeg nødt til å rydde. Og jeg liker å vite hvor ting er.

      Slett