Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 17. september 2017

152 kg

Etter en ny flott dag i hagen så kunne jeg hente den ferdige eplemosten. Vi er så heldig å ha 
Fiskum fruktpresseri bare 15 minutter unna. 88 l eplemost var resultatet av de utrolige 152 kg levert. Fra det ene treet!

I hagen fikk Forsythiane en kraftig klipp. På bildet er bare den høyre klar.

Etterpå var den store Syrinen. Jeg fjernet de store greinene som gikk helt inn mot huset. Jeg burde ha tatt litt av toppen også, men det er ikke så lett å komme til.

En full henger ble det av dagens hageinnsats. Hvis dette være holder så har jeg planer om å klippe ned bringebærbuskene denne uka.






Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar