Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 7. august 2017

Ferie i Italia

I fjor tilbrakte vi fire ferieuker hjemme på gården. I år ble det altså først hage så Mandal og så dro vi til Italia. Poenget med å reise bort er ikke bare å gjøre noe annet, men ikke å gjøre noe i det hele tatt.












Italia var kanskje ikke det lureste stedet i på denne tiden av året rent klimamessig. Selv om vi begge liker sol og varme så ble det litt i overkant varmt for oss.

Jeg hadde sett fram til kveldene med brodering på balkongen, men utover i uka ble det også for varmt.

Derfor tok vi en ganske lang biltur for å se "the Iceman", den 5000 år gamle mumien som ble funnet da en isbre begynte å smelte på grensen mellom Sveits og Italia. Ötzi, som han blir kalt, ble tilslutt etter en lang drakamp plassert i et museum i byen Bolzane. Vi valgte å kjøre sideveier opp (la inn utenom bomveier på gps) og kjørte gjennom et landskap og så arkitektur helt annerledes enn det vi hadde sett i sør. Dette museet har svært kort daglig åpningstid, så vi overnattet i byen.




Den siste dagen tok vi båt inn til Venezia. Med kartfunksjonen på telefonen var det lett å orientere seg gjennom smugene og over alle broene. Vi fant Markusplassen med kirken og Dogepalasset.

Vi spiste en sen frokost på Caffe Florian, og som så mange andre la vi ikke merke til at det var musikkavgift på 6 Euro/person. Men musikken var fin og maten smakte godt. 










Jeg hadde tenkt å publisere dette mens vi var i Italia, men får ikke lagt inn bilder fra telefonen.

2 kommentarer :

  1. Det hørtes jo deilig ut, men som du sier så er det i overkant varmt i disse landene syd i Europa nå. Jeg klarer meg godt med de 25 gradene som blir her innimellom :)

    SvarSlett
  2. Kan tenke meg at det ble litt for varmt og svett til brodering med den varmen, men ser ut som en ellers veldig flott ferie. :)

    SvarSlett