Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 22. august 2017

To travle uker

Vel hjemkommet fra Italia ble det to travle uker. Jeg hadde nemlig invitert til selskap 19.august. Det innebar forberedelser både i hus og i hage.

Innendørs var det borddekking

























og matlaging

























Kjøkkenet hadde jeg fylt med gode kolleger så jeg kunne hygge med gjestene.
Dagene etter helgen har jeg brukt til oppvask og opprydding. Jeg har også sett mye på alle gavene jeg fikk. For på søndag fylte jeg 60 år. Det var rart å snakke om det i talen jeg holdt, og det er rart å skrive det her. Jeg strakk ferien med et par ekstra dager, og har min første arbeidsdag på mange uker i morgen.

4 kommentarer :

  1. Gratulerer med vel overstått! Det er alltid spesielt å passere en ny milepæl. De fleste av oss føler vel kanskje at vi ikke forandrer oss så mye egentlig, selv om årene tilsier at tida går. Vi er jo den samme inni. :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Det er bra å trå til med å feire seg selv.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med overstått!
    Hilsen fra Camilla i Harstad

    SvarSlett
  4. Gratulerer med 60 års dagen Åshild! Det er fantastisk å feire 60 år. Det er en drøm å ha en hage å kose seg i. Det er en berikelse å få være bestemor (for jeg regner med du er det).
    Ønsker deg en flott ny helg etter feiringen.
    Hilsen fra Turid ( som har opplevd det samme som deg).

    SvarSlett