Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 23. juni 2017

Det er sommer i hagen




Tiden vi har lengtet etter siden september er her nå.

Bedene er blitt så tette at ugresset ikke lengre er så synlig, og jeg hygger meg mer med synet enn å irritere meg over at jeg ikke har luket.

Både Pionen og Hurdalsrosa står i full blomst. Jeg tok noen bilder i går, og det var lurt for nå regner det.

Jeg skal ut igjen, men kan holde meg under tak og ta en ryddejobb under låvebrua


  

1 kommentar :