Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 16. januar 2017

Et nytt prosjekt

De siste dagene har jeg oppfordret folk jeg møter til å ta bilder - av innholdet i skap og skuffer. Jeg snakker ikke da om bare å ta bilder av bunad og sølvtøy, men av alt. Absolutt alt.

Jeg har startet på kjøkkenet og viser skuffen med plastbokser som eksempel.

Jeg har en annen full med servietter.

Jeg har masse kniver.
 

Verdien bare av disse tre skuffene passerer 10.000 kroner. Ville et forsikringsselskap akseptert det uten at jeg hadde hatt dokumentasjon? Jeg har vel erfart, at de ikke hadde det.

Så jeg skal ta bilder av alt. Fordi disse bildene forhåpentligvis ikke skal ses på av noen, så spiller det ingen rolle at det er litt kaos - bare det kommer fram omtrent hvor mange håndklær, underbukser eller gensere som ligger i hyllene. Å skrive lister i tillegg skader selvsagt ikke, selv om noe byttes ut gjennom årene. Minnepinnen med alle bildene skal jeg legge i skuffen på jobben, og jeg håper at jeg aldri får behov for den.

Ikke glem bilder av inni matskapet, kjøleskap, fryser og matbod.

2 kommentarer :

  1. Takk for påminnelsen, jeg tenker stadig at jeg skal gjøre det, men....

    SvarSlett
  2. Veldig lurt! Jeg begynte en gang med både lister og bilder, men ble aldri ferdig.

    SvarSlett