Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 24. oktober 2016

En usikker faktor

Det er akkurat to måneder til jul, og jeg pleier alltid å ha planen med alle juleforberedelsene klar.  Ikke i år. Det er en meget usikker faktor som gjør at jeg må tenke litt annerledes.

Forhåpentligvis vil vi få vårt fjerde barnebarn i månedsskiftet november - desember. Og jeg har blitt invitert på besøk for å passe på hun som skal bli storesøster.  Jeg vet at andre vordende foreldre har sine familier mye lengre unna, men det avstedkommer litt hodebry også med knappe 3 timers biltur.

Det var litt enklere sist, da hun på bildet ble født 1.september, da var det lett å hente storebroren i barnehagen bare en halvtime unna.

Vi skal ha julegjester som vanlig, og jeg vil ikke redusere noe på nivået. Jeg kommer helt sikkert i mål, men det vil bli en litt mer ad-hoc preget førjulstid.  Egentlig løste det alt - bare å ha skrevet det. Derfor blir det lite tid til andre i år, og ikke mange gjester på kjøkkenet i desember.

Det aller viktigste er hvor fantastisk hyggelig det vil bli 3.juledag med både barn, svigerbarn og fire barnebarn samlet.

4 kommentarer :

  1. Jul blir det, uansett... :) Lykke til med kommende barnebarn.

    SvarSlett
  2. Hei, men det er da bare en hyggelig utsettelse. Så heldig du er som har fire.... Jul blir det okke som ;:OD)

    SvarSlett
  3. Ja, det er jo ikke akkurat sånn at de kommer så punktlig bestandig, de babyene. (",)(",)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er akkurat det som er problemet. Jeg har tatt ut en slags fleksibel ferie i de to mest sannsynlige ukene og satser på å være der 3-4 dager i den perioden.

      Slett