Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 26. oktober 2016

Helt til bunns

Det er dette jeg vil se når jeg åpner døra til vaskerommet, men sånn hadde det ikke vært på lenge.

Jeg er veldig heldig som har et så stort vaskerom, men det dekker også andre funksjoner. Det er her symaskinen står, og selvsagt strykebrettet. Det er her jeg har alle hobbysakene. Det er her jeg står med kobberpussing og det er her jeg har mitt eget juleverksted. Dessuten legges det madrasser på gulvet når vi trenger et ekstra gjesterom.
Nå var skuffer og skap var så overfylte at jeg hele tiden brukte benken til lagring.

Men så tok jeg grep.

Jeg visste at jeg måtte gå grundig tilverks, og jeg visste  at jeg måtte starte i benkeskapet.

Der sto det en kasser med hobbysaker og en kasse med sysaker som sjelden ble brukt.

Så fort de var bort kunne jeg legge inn klær til reparasjon og to kasser med utstyr til noen mindre prosjekter.


Det er selvsagt luksus å kunne ha en hel skuff til trådsneller, men da burde det absolutt være system der. Nå er skuffen en fryd å åpne.



En annen skuff var svært dårlig utnyttet, mens nå er synåler og målebånd mye mer tilgjenglig.

I et overskap har jeg nå (høyre bilde) fått plass til hele stofflengder som jeg har planer om å sy noe av.
Jeg har kjøpt ny boks til plaster og jeg har delt metallpuss og skinnbehandlingsmidler i to rader. Da er det mye enklere å se om noe mangler. 
  

Den ene hylla i skapet med vaskemidler ble flyttet litt slik at det ble plass til to lave plastkasser . Oppi dem ble det plass til skurebørster, naler og nye dokoster. Litt omorganisering ble det også i den andre skapet. Såpass at det er mye hyggeligere å åpne skapdøra. 



Tre poser gikk i avfalldunken og to plastkasser ble satt i kjelleren.

Hver gang jeg går inn på vaskerommet nå så må jeg smile litt. Det er så deilig at alt har en plass.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar