Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 14. september 2016

Opprydding

De siste dagene har vært preget av så lite fysisk aktivitet som mulig. Hosteriene har tatt meg, og kroppen har vekslet mellom veldig kulde eller veldig hete.

For å gjøre noe nyttig har jeg ryddet, og kreftene har akkurat holdt til litt rydding på bloggene. Førts ute var stedet der jeg har samlet tips til å lage selskap. Da jeg laget siden i 2012 var hovedfokus bryllupet vi akkurat hadde hatt. Nå har jeg skrevet om tekstene slik at man kan finne råd her til alle slags selskaper. Mest er det selvsagt for de som skal invitere gjester hjem, men noe gjelder også om man skal holde selskapet i et selskapslokale.

I kokeboka mi har jeg laget et nytt punkt i toppmenyen: Å lage en meny. Der skriver jeg om hvordan jeg tenker når jeg setter sammen flere retter. Denne teksten kommer til å bli utvidet etterhvert.

Foreløpig har jeg ikke begynt å tenke på jul, men det skal bli mulig å følge forberedelsene på gården i år også.

2 kommentarer :