Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 12. september 2016

Septemberblomster

En liten tur rundt i hagen viser at det er noe som blomstrer nå. Purpursolhatt er på det flotteste nå. her er det tre forskjellige: Primadonna white, Magnus som er svakt lilla og den under som er mer rosa. Den siste har jeg ikke klart å finne etiketten på.



Noen av rosene står fortsatt flott. Den hvite, Winchester Cathedral hadde nesten  druknet i ugress nærmest granhekken. Det står at den kan bli 120 cm høy og det var derfor jeg plantet den bakerst i bedet. I år er den for lav til å titte over blomstene foran, og jeg måtte klippe av en blomst for å få tatt et bilde, men neste år blir det nok mer synlig.  Den røde Hansaland har både vokst og blomstret i sommer, selv om sørveggen er et tøft sted når sola står på.   Jeg bør tenke på litt jordforbedring i dette bedet. 

Jeg fortsatt holder meg veldig i ro i håp om å bli fortere bra og hindre at flere blir smittet. Tiden bruker jeg litt til å drømme om neste sommer, da jeg skal rekke det jeg ikke fikk gjort i sommer.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar