Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 2. august 2016

Det var på tide


Jeg oppdaget nylig at dynene våre hadde fått noen små slitasjehull. Da fikk jeg forklaring på at det stadig lå dun i senga. Og det var vel på tide etter 18 år. Så letingen etter nye dyner hadde startet da jeg ble medlem av KID interiørklubb. Og med en valgfri vare til halv pris var det enkelt å betemme seg for dyner.

Vi vil ha det det så kjølig som mulig på soverommet, også om vinteren så vi trengte dyner med litt vekt. Men vi bytter ikke til andre dyner på sommeren, derfor trengte vi ikke "ekstrem-dyner". På det kaldeste legger vi en tynn dobbeldyne på i tillegg.

Vi valgte derfor KINN dundyne. Jeg antar at det blir noen netter med tilvenning, men de virker veldig behagelige.

Og når sengesettene også var på tilbud ble det helt ny seng i dag.

(Jeg har selvsagt ingen fordeler med å skrive dette.)

De gamle dynene blir litt kortere etter at jeg har sydd ned de slitte kantene, og kan fint brukes av gjester.

2 kommentarer :

  1. Kjempefint, deilig og fresht med nytt! Virker som at dere har det veldig kaldt på soverommet. Kanskje som en jeg kjenner som sover med nattlue på det kaldeste, hihi. :) Vi må også ha det kaldt, umulig å sove godt ellers!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er flere minus om natta på vinteren. Og nattlue er ingen dum ide.

      Slett