Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 3. august 2016

Problemområde

Etter flere dager med bærplukking, var det deilig å bruke kroppen litt mer fysisk. Et område nede ved låven gror til med ugress hvis jeg ikke hele tiden passer på. Kombinasjonen av lite pass, en del regn og ganske mye sol gir supre vekstvilkår for ugress.

Jeg har tatt før og etterbildene fra litt forskjellig vinkel, men jeg har ikke flyttet på trillebåra. Så da er det lett å se hvorfor trillebåra nå er helt full.

Egentlig burde jeg fjernet er del av grusen akkurat i overgangen. Den er veldig jordblandet og en skikkelig godt grunnlag for mer ugress. Så vi får se på det.

Blomstene i pottene der nede må iallefall byttes ut.


1 kommentar :

  1. Kjempeforskjell! Vi har akkurat holdt på og renset ugress på plattingen utenfor huset. Det er så deilig med slik jobb som synes så godt! Godt jobba!

    SvarSlett