Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 10. juni 2016

Godt timet

Det er alltid skummet å sette en dato - i allefall hvis hageliv er involvert. Her på mine kanter er været såpass uforutsigbart, selv i juni, at det kan ble en kald fornøyelse. Derfor var det en lettelse etterhvert som dagen nærmet seg at datoen var et godt valg.

Når også hagen faktisk har begynt å vise blomsterprakt kan det ikke vært bedre.  Til venstre en oppstammet Rhododendron, under Bestemors Pion.




  





Det er faktisk ganske deilig når blomstene blir så høye og vokser så tett slik at det ugresset jeg ikke rakk å luke ikke er synlig.
Men det var under låvebrua det skjedde i dag. Der var det dekket til lunsj for kollegene. Det er faktisk første gang jeg dekker til så mange under låvebrua. Det var først i fjor at vi vi fullført oppryddingen der og stablet veden på en mer dekorativ måte.

Veldig hyggelig er det når jeg kan servere svinekjøtt fra nabogården og rabarbra fra egen hage.

Etter mat og gruppeoppgaver var det det kaffe og kaker. Det er så sjelden jeg baker kaker for tiden at det faktisk var veldig stas å sette opp et ordentlig kakebord.
  

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar