Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 15. mai 2016

Etter en tøff vinter


Ikke at vinteren var så veldig kald, men lite snø og mange nok kalde grader er en mer enn tøff nok kombinasjon. Iallefall for rosene. Så for disse sju må jeg fremover klare meg med bildene.
      
                   Rosarium Uetersen                  HC Andersen                    Leonardo da Vinci


       
Astrid Lindgren                              Rocokko                                        Rapsody in Blue

Nå tenker jeg på om jeg skal kjøpe de samme en gang til? Alle tilhører min klimasone, og sånn sett skulle klart seg. De fleste har overlevd mange vintre, og svært tørre somrer.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar