Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 16. mai 2016

I mål




Et viktig mål om våren er å få byttet til hvite kjøkkengardiner før 17.mai. Gardinbyttet inkluderer også vask av de tre forferdelige kjøkkenvinduene. Sånne vinduer krever en terrasse utenfor til å stå på under arbeidet. Her er det ingen terrasse uten, og jeg vet at jeg har gjort det ekstra komplisert ved å sette benker under to av dem, men likevel.

Det har vært så mye vind de siste uke at jeg har ikke tatt sjansen. Sånne vinduer kan lett bli tatt av vinden. Men i kveld var det helt vindstille, og fordi jeg vet at det blir travelt fremover så satte jeg igang. Nå er jeg veldig fornøyd.
















Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar