Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 3. januar 2016

Mat på internett

Jeg har mange kokebøker i hylla, men de siste årene har jeg vel knapt brukt en av dem. Heller ikke klipper jeg ut oppskrifter i ukeblader. En oppskrift er bare et lite klikk unna på internett.

Slik var det også i julen da jeg bestemte meg for å gjøre en vri på julens andre julebord. Juletapas var søkeordet, selv om jeg vet at det vi nå kaller tapas er ganske langt fra det opprinnelige.

Nå har jeg skrevet om matrettene på Mat i bestemors hage, og skrevet de nye oppskriftene inn. Helt som originalen blir aldri, eller iallefall nesten, maten jeg lager.

Jeg har hatt stor glede selv av mine egne nettbaserte oppskriftssamlinger. Det er ikke sjelden jeg har åpnet oppskrifter når jeg står i butikken.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar