Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 6. desember 2015

Enda flere sylter

Planen var klar i dag. Jeg skulle ta masse bilder. Hva ble resultatet? Ikke et eneste ett.

Jeg framsnakker gamle mattradisjoner og tillagingsmetoder og på den måten blir kjøkkenet fullt.

Ni flotte damer har det vært på kjøkkenet. De aller fleste har minner om enten en mor eller bestemor som lagde sylte av grisehoder. Det har jeg gjort også, men lette etter første forsøk etter andre kjøttyper og fant knoker.

Utover syltelagingen har jeg støvsuget og vasket litt klær. Det må også gjøres.

For første gang har jeg forsøkt å drive fram Amaryllis til jul. Blomster er det, men litt for tidlig. Da har jeg i allefall et bilde fra denne dagen.








Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar