Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 31. august 2015

Takk for gjenbrukshylla

Det ikke så ofte jeg blir med på avfallsplassen, men det gjorde jeg forleden. Vi skulle bli kvitt en full henger med hageavfall så det var greit å være to.

Mens vi tømte la jeg merke til aktivitet i gjenbrukscontaineren.

Gjenbrukscontaineren er et flott tiltak på vår avfallsplass. I den er det satt opp hyller så det er enkelt å sette fra seg bøker og små ting, og det er fortsatt plass på gulvet til større ting som møbler.


Jeg gikk bort og vurderte første seks stoler som kunne vært brukt på låven, men så falt øynene mine på dette glassfatet. Det er nesten 60 cm i diameter, og veier deretter. Jeg så at det var riper i malingen under, og sjekket om den lett kunne fjernes.

Vel hjemme gikk jeg igang med en glasskrape. Det skal innrømmes at det var en pirkejobb, men resultatet forsvarer innsatsen.



Det er veldig flott at noen tar seg bryderiet med å frakte et så uhåndterlig fat og sette det i hylla tilgjengelig for nye eier.

Hva jeg skal bruke det til? Hvis jeg noen gang skal lage Pavlova må dette fatet være perfekt. Eller til å legge opp salat til 30 på.

Inntil videre må jeg finne en plass i kjelleren til det.

De to drammeglassene var ren bonus. En runde i oppvaskmaskinen så er de klar til å fylles.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar