Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 22. august 2015

Sykler og bær

Fortsatt ser jeg tilbake 10 år, da tok vi en rufs i stallen. Vi hadde sett at selve stallen var helt uforandret fra da den ble bygd i 1936. Og vi hadde sett at det ville ta en stund før den kunne brukes til noe fordi den var stappfull.

Det var mer enn et hengerlass bare med gamle sykler. Det fantes ikke en eneste som hadde alle delene intakt. Det var  heller ingen klenodier, så vi gjorde kort prosess.



Bak huset var det modne rips og solbær - og like vanskelig å plukke som jeg husket fra jeg var barn. Men jeg klarte å plukke en del, og la planer for hvordan det burde være i dette området.

I uka som kom hadde vi blant annet en veldig støvete oppgave på programmet.

2 kommentarer :

  1. Gamle sykler var det nok av her også. Dette var vel fra den virkelige Kjekt Å Ha-perioden, da man aldri visst hva man plutselig trengte av deler til den ene sykkelen man hadde i daglig bruk. Jeg gjorde det samme som dere. (",)

    SvarSlett
  2. Så spennende sted du bor på med både hus og hage.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

    SvarSlett