Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 1. mai 2015

Vårtegn: hvite kjøkkengardiner

Det hører med til våren å bytte fra "vintergardiner" til "sommergardiner" på kjøkkenet. Den selvpålagte regelen er at det skal skje innen 17.mai. Da skal også alle vinduene i hele huset være vasket.

Det er noen dager siden de hvite kjøkkengardinene kom opp, og det
ble lysere og lettere på kjøkkenet da.







'I hagen er det kommet blomster på plommetreet, store knopper på syrintrærne

 

- blader på rosene og lange skudd på Løytnantshjertene.

  

Årets første plenklipp er dessuten gjennomført. Før - med noe få hundre kvadratmeter plen ble det raket hver vår. Det er umulig her. Jeg håper at en ganske kort klipp også tar med seg restene av fjorårets gress. Forhåpentligvis er det frodigere enn i forrige uke.

4 kommentarer :

  1. Det er så herlig når lyset får flomme, spesielt gjennom nyvasa vindusglass. (",)
    Riktig god helg.

    SvarSlett
  2. Jeg har også en regel som sier det samme=) Så sommergardiner på kjøkken og stue her og=) Håper dere har det bra=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Jeg skifter av og til til sommergardiner (når jeg husker det), men det er bare fordi jeg er så glad i å henge opp de tykke, litt mørkere gardinene på høsten... ;-)

    SvarSlett
  4. Så herlig det ser ut hos dere med så mye rom rundt husene og den utsikten. Fredelig og godt.

    SvarSlett