Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 5. august 2014

Ny PC

Det ble en helt ny PC! Jeg skal jo være glad for at jeg kan ordne meg en ny og at jeg fikk hjelp til koblingen, men jeg var helt uforberedt på Windows 8.

Det er helt annerledes. Jeg har egentlig mistet motet flere ganger.







Nå har jeg blitt mer fortrolig med det nye skrivebordet og vet hvordan jeg finner Alle programmer som ikke heter det lengre.















Dessuten har jeg funnet ut at jeg kan lage en verktøylinje nederst med de viktigste programmene. Jeg kommer til å legge officeprogrammene dit også. Det ser heldigvis ikke ut til at Word, PowerPoint og Excel er særlig endret.
Det jeg hittil ikke har funnet er det gamle bildevisningsprogrammet, med redigeringsmulighet.

Jeg må jo innrømme at jeg er blitt fasinert etter hvert, men det har jeg egentlig ikke tid til.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar