Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 15. mars 2014

Vårstormer

Vi har sluppet lett unna, men kraftig vind gjør utearbeid til en kald fornøyelse.

Det virker som om plantene har det  bra. Tulipanene  har kommer langt på ei uke, og det er spirer på Pionen
  
På den ene klatrerosa titter bladene fram og den oppstamma rododendronen har klart seg gjennom vinteren.

                      
 Og på ei uke har rabarbraen vokst mye. Det er egentlig helt utrolig det som skjer i år.

Flere vårtegn finner du her
.

7 kommentarer :

  1. Fantastisk kor langt rabarbraen din og tullipanene harvokst hos dæ :)
    Æ har fått vinter igjen :/ men ikke mye ...heldigvis :)

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Ja det er spennende å se på det som skjer ute nå.
    Må nok ta meg en tur å kikke litt i dag.
    Men her er det for tidlig å gjøre noe enda.
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  3. Det er så koselig med vårtegn fra hagen=) Her er det blitt vinter igjen… og da ble jeg skikkelig lei meg=( Får håp den forsvinner fort, og så får jeg i mellomtiden kose meg med andres vårtegn=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Nå skjer det mye i hagen, og man ser nesten forandring fra dag til dag.
    I går fant vi årets første hvitveis og på veien hjem kom det snø igjen. I dag våknet vi til et hvitt dryss, men nå er det heldigvis borte igjen.

    Ha en flott ny uke!!

    SvarSlett
  5. For å sitere noen andre: "Det er langt dette landet, og det meste er Nord." Vi må nok se etter andre vårtegn her. Alternativt oppsøke hyggelige blogger fra andre steder i landet. (",)

    SvarSlett
  6. Flotte vårtegn! Det er en deilig tid nå som det spirer og nye ting dukker opp hver dag. Rosekvisten din så mye bedre ut en min. Mulig den har gått dukken da.
    Søte rabarbraspirer.
    God fredag!
    Håper du blir med på neste runde også :)

    SvarSlett
  7. Se der ja, det er ikke tvil våren er i anmarsj. Her har vi ikke hatt snø på hele vinteren for inntil et par dager siden, men nå er den i ferd med å regne bort. Ga en riktig fin helg.

    SvarSlett