Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 16. november 2013

Hvorfor vaskerommet?

Til tross for hvor hyggelig jeg synes vaskerommet vårt er så kommer det likevel vanligvis nederst på prioriteringslista. Det ligger alltid stryketøy i skuffen og det er alltid noen "ukurante" klesplagg i skittentøykurvene. Sånt som har en spesiell farge og må vaskes separat, eller noe som skal vaskes for hånd eller på skåneprogram i vaskemaskinen.

Jeg er igang idag. Ved å gjøre dette nå blir det mye enklere å holde tritt med nyprodusert skittentøy i førjulstiden.
"Kurs" i stryking av skjorter finner du her












"Kurs" i stryking av duk finner du her.






Jeg stryker alle glasshåndklær og jeg liker at det ser sånn ut i glasshåndkleskuffen. Og med såpass mye mat som skal lages her i løpet av et par uker og såpass  mye folk som skal jobbe her så tømmes og fylles denne skuffen minst 3 ganger før jul.









Jeg er også i gang med kjøleskapene. Jeg rakk ikke det tidligere i uka. og hadde problemer med å få plassert egg, smør, melk og rømme til lefsedeigen.

4 kommentarer :

  1. Åh, jeg skulle ønske jeg hadde eget vaskerom. Med en dør man kunne lukke. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er luksus med stort vaskerom, men jeg har jo symaskinen og sysakene der så det er vel feil å kalle det vaskerom. Mer plass genererer også mer rot.

      Slett
  2. Ja, du har en lang liste foran deg som vanlig til jul. Godt når tingen blir gjort :) Jeg stryker også mitt linne men mest for at jeg liker se tellekanter i hyllene, tror ikke jeg kommer gjennom lagret noen gang så av og til snur jeg hele traven opp ned..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tellekanter her også. Jeg presser meg ned til bunnen av skuffene.

      Slett