Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 23. mars 2013

Vårtegn uke 12: påskekaktus

Hvis hele påsken kan bli slik så er det flott for dem som er reist på fjellet og en god trøst for oss som hadde hageplaner. 
Inne så blomstrer påskekaktusen. Det kunne ikke vært bedre beregnet.
Her er det faktisk mulig å legge inn egen vårtegn innlegg.






6 kommentarer :

  1. Hei Åshild, e bare innom her for og ønske dæ en riktig god påske i fin været.

    Vi blir hjemme i påsken, drar bare dags turer vis været blir fint.

    Skal kose oss ilamme en del av famili :O)

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Det blomstrer hos meg også, men jeg kaller den novemberkaktus. Den blomstret i november også?? Wenche

    SvarSlett
    Svar
    1. Påskekaktus og novemberkaktus er to forskjellige ting. Det kan ikke vært den samme som blomstret?

      Slett
  3. Det er vanlig at novemberkaktusen blomstrer to ganger i året eller mer om den har de rette forholdene mellom blomstringene.

    SvarSlett
  4. Jeg ønsker å grave i jorda i påske, men det kan jeg bare glemme. Her har det vært altfor kaldt i det siste, og selv om det er mildt på dagtid, er det veldig kaldt om natta! Håper du får ei super påske, og at du får gjort akkurat det du har lyst til=) Vibeke

    SvarSlett
  5. Ja det er herlig når vårtegnene begynner å komme.
    Har sittet ute i sola å kosa meg i dag.
    Det er godt å kjenne at sola varmer.
    Håper det fortsetter slik til snøen er borte.
    Ønsker deg ei herlig påskehelg :)

    SvarSlett