Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 9. mars 2013

Vårtegn uke 10: overlevd

Den kort periode hver vår er hele tunet en polert skøytebane med litt helling. Med andre ord livsfarlig.
Vi strør. Men det renner oftest bort i løpet av dagen når sola varmer og det øverste laget av isen smelter.
Når kuldegradene kommer om natta er det en ny glatt isflate neste morgen.

Bare på en uke har det blitt bare flekker og jeg kan gå rundt huset til baksiden.

Det som har overlevd er mine to Engletrompeter og alle Pelargoniene.

Det hadde jeg ikke trodd, så det oppleves nesten som et under.




Jeg skal klippe ned Pelargoniene, så er de klare for en ny sesong.













Har skulle invitasjonen til å lenke til et innlegg du har hatt om vårtegn den siste uka, men jeg får ikke lenke- systemet til å fungere. Hvis det er noen som vil være med kan dere legge koblingen i en kommentar foreløpig.


1 kommentar :

  1. Heia Åshild, ja det er sant so du sier, glatt her og med masse is og så blir det strødd og fryser mere neste natt, men nu har vi fått litt mere sne den siste uka, så nu er det fint her, men gud som æ ønsker sneen dit peppern gror....vil ha vår !!!
    Men må nok smøre med tålmodighet ennu noen uker, for vi har det så kaldt nu og da blir det ikke noe vårtegn .

    Ha ei fin helg.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett