Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 1. mai 2012

Ny kunnskap

Jeg mener fortsatt at blogspot er så enkel at alle kan blogge. Likevel er det noen ting jeg ikke har klart å finne ut av.

Hvorfor fikk jeg ikke lagt til flere i blogglisten?
Jo, den har faktisk begrensning på antall. Min løsning ble å lage to; Noen favoritter og Flere favoritter. Jeg har sett at andre har delt sine favoritter i kategorier.

Ulempen med å gjøre det på denne måten er at når jeg skal legge til nye blogger ikke bare kan hente dem opp via knappen: legg til blogger jeg følger, men at de må legges til manuelt.


Hvorfor har så mange robotsperre/ordbekreftelse?
Mange vet det ikke selv. Jeg visste ikke at det faktisk lå inne på matbloggen min. Jeg ser ikke hensikten med det, men har lagt inn at jeg må godkjenne kommentarer som kommer mer enn 14 dager etter at innlegget ble publisert. Alt dette gjøres under Innstillinger/Innlegg og kommentarer.



2 kommentarer :

  1. Nå har jeg fått fiksa to bloggroller - da kom du også endelig med...

    SvarSlett
  2. Takk for tips om blogglisten...det var jeg faktisk ikke klar over :)

    Håper du har hatt en fin dag!

    SvarSlett