Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 11. desember 2011

Nye fylte bokser og ny trekning

Huset er stille etter bakedagen. Og jeg har trukket en ny vinner av grytekluter.
4 i Kiellandgata. Du kan velge mellom disse med hjerter, eller et par i egenvalgte farger.

Når jeg lager Sirupssnipper så bruker jeg en dobbeltrinse egentlig beregnet for Fattigmann. Hele deigen jeg har kjevlet ut blir brukt til kaker. Jeg har også laget delene som skal brukes til pepperkakegården.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar