Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 12. desember 2011

Adventskalender 12.desember

I 1995 gikk Amalies jul på NRK, mens TV2 sendte Julefærgå. Selv om mine unger bare var 10 og 12 så foretrakk de ferga. Såpass mange fergeturer hadde de også tatt på Vestlandet slik at kulissene og svelene var kjent stoff. BrassBrothers er både dyktige musikere og er artige, men jeg kan ikke huske at dette ble den helt store suksessen.
På den store juleplanen står det i dag: 4.innkjøp,  noe som blant annet innebærer henting av bestilt julemat. Dessuten skrive julekort og pakke gaver som skal sendes. Dagens middagsforslag er Pasta carbonara

Slik blir det ikke her i huset

Vi skal ha middagsgjester, så all min fokus blir rettet mot dem i ettermiddag og kveld. Om ikke noe annet så kan det komme bilder av hva vi spiste.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar