Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 23. november 2011

Vasking av kjøleskap

Hensikten med dagens oppgave er å få ryddet plass til egg, smør, smult og annet som skal brukes til kakebaking og må oppbevares kaldt. Småkakedeigene krever også plass.  De fleste har nok faste plasser til det meste som står i kjøleskapet, men plutselig har hopet seg opp noen små rester i bokser eller pakket i folie.

Selv om jeg var forutseende da vi flyttet hit og har skaffet meg to store kjøleskap kan det likevel bli trangt om plassen i de nærmeste ukene.

Dessuten bør kjøleskap rengjøres 4 ganger i året, så dette er et greit tidspunkt for den ene av dem. Jeg har heldigvis aldri hatt et kjøleskap som ser slik som i artikkelen.
Jeg holder også på med å planlegge årets adventskalender.

6 kommentarer :

  1. 4 ganger i året altså??
    Tusen takk for påminnelesen. Jeg får finne fram vaskefillen, og vaske kjøleskapet jeg også;)

    Ha en vidunderlig onsdag:)

    Klem Birthe

    SvarSlett
  2. Sjøl ikke jeg som er relativt sløv på dette punktet har hatt et kjøleskap som ser ut som det i artikkelen. Tror jeg ikke vasker fire ganger i året, men kanskje tre? Kjedelig når det står på, deilig når det er gjort.Akkurat som å vaske bilen!

    SvarSlett
  3. Förstår att det blir liten tid till annat sån som du fejar runt i hus och kök. Bara passa på att du har krafter kvar till julafton. Själv 'rymmer' jag hem till mamma några dagar så det är inte så mycket som måste göras, puuh...

    SvarSlett
  4. Ja, det e greit og få vasket i kjøleskapet nå før jul,det må æ også gjøre en dag :O)

    Ha en fin onsdag,hilsen Lisbeth :P

    SvarSlett
  5. Fire ganger i året...Ja,ja... Vi skal faktisk ha to kjøleskap (eller kombiskap) i nyhuset:)

    SvarSlett
  6. Oi, jeg må vel sette igang med kjøleskapsvasken snart da...

    SvarSlett