Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 24. november 2011

En måned igjen

Hele min plan for juleforberedelsene skyldes at jeg har gjort noen erfaringer. I dag er det en måned til jul og det kan virke som et hav av tid. Men disse dagene går utrolig fort. De kjedelige oppgavene er det lett å skyve til en annen dag. Her i huset kommer ikke den dagen. Etterhvert blir det andre gjøremål som fyller all ledig tid.

En plan kan også endres og jeg snur om på noen av ukas oppgaver.  Etter jobb i dag skal jeg kjøpe julegaver.  Da slipper jeg å dra ut av huset lørsdag formiddag. Og så kan jeg utsette den kalde oppgaven å rydde i fryseren.

Og med i håndveska ligger det flotte nettet som jeg vant i lotteri hos surresilje for noen uker siden.

5 kommentarer :

  1. Hurra, fire uker igjen å gjøre ting på! Jeg er i det minste i gang med julegaver. Men fortsatt ikke smør til baksten i hus. Ha en flott handle-torsdag.

    SvarSlett
  2. Jeg er nesten ferdig med julegavene, og er godt igang med julebaksten.

    Det aner meg at du er et skikkelig ordensmenneske, og flink med lister..

    :)

    SvarSlett
  3. Jeg er imponert=) Og tror du har helt rett, det kommer av at man gjør seg noen erfaringer. Juleforberedelser er bare SÅ koselig=) Lykke til, og ha en fin, fin dag=) ... har enda ikke fått handlet garn til gryteklutene... men det blir=) Vibeke

    SvarSlett
  4. Ja, tiden går fort nå. Jeg handlet litt julegaver på nett i dag, har ikke pleid å gjøre det men du verden så praktisk. Siden jeg handlet bøker fra cdon.com fikk jeg gratis frakt også - og null butikkstress:-)

    SvarSlett
  5. Du er skikkelig strukturert...det er jeg også...på alt annet enn husarbeid:O))
    Kos deg masse mot helg, klem fra meg;)

    SvarSlett