Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 27. november 2011

Stormen kom

Så flott som sola skinta i formiddag var det rart å lese om stormens herjinger på kysten. Men nå i kveld ulte det langs veggene og jeg måtte ut i regnet for å redde pynten på trappa.

Begge lyslyktene hadde fått et nytt lag med sort spraymaling og nye glass. Både lyktene, lysene og kulene lå spredt. Nå er alt tatt inn og så håper jeg at stormen snart er over.

Forøvrig drømmer jeg om en ny trapp. Strekkmetall passer ikke helt til huset.

6 kommentarer :

  1. Huff, håper ikke Berit ødelegger mye hos dere, vi slapp unna ho, men har enorme vannmasser i skikkelig stor flo.
    Sonn trapp hadde æ også ,
    før vi laga ny nu i sommer, og den blei så fin.
    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  2. Kjempefine doble dører og vinudet over! Rålekkert! :)

    SvarSlett
  3. Det blåser jammen meg stikker og strå rundt dørene her på Jæren også i tillegg til regn......jeg har vært på kirkekonsert med Sølvguttene i ettermiddag og da var uvær og storm borte fra tankene og høytid tatt inn....

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  4. Ja det var som å skru på bryteren her også . Vi får redde det som er utsatt.
    Så fint inngangsparti du har.
    Klem Marit.

    SvarSlett
  5. Såååå nydelig hus det ser ut som dere har!!
    ååå smelt..og sukk..!

    :)

    SvarSlett
  6. Så fint det ble! Blir litt rørt jeg når jeg ser det slik. Klem fra Kari

    SvarSlett