Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 25. september 2011

Utegulv og sokkelklosser

Dørhåndtak, dørlås og lister er på plass. Listene er fra Stiltre og er av typen R1. Sokkelklossene er kuttet til passe høyde av en profilert list jeg ikke vet hvor er kjøpt.  Jeg har laget profil på toppen med Dremel. På frihånd. I huset er det 17 dører. Alle dørene har 4 sokkelklosser. Ferdiglagde sokkelklosser ble for små/smale til det listverket vi hadde valgt.






Og så er det gulv ute! Det ble så stort at det er plass til et lite bord og to stoler. Hvis det blir en flott sommer neste år så er det her vi skal spise frokost. I strålende morgensol.






















Nå skal det ryddes litt, og jeg skal grunne og male de nye listene. Men før møblene settes på plass skal jeg også male tak og vegger. Det strøket jeg ikke rakk rett før jul i 2006.

4 kommentarer :

  1. Så deilig å høre at det er flere som ligger litt på etterskudd med malinga. (",)

    SvarSlett
  2. Takk for det fine tipset ang vanning av nyplantede trær! Det må jeg prøve å huske neste gang:-)

    SvarSlett
  3. Blir veldig flott:) Takk for vintips:)

    SvarSlett
  4. Dette ser fint ut Åshild! Jeg gleder meg til å se det i virkeligheten :)

    Det er gøy å lese bloggen din! Da blir jeg inspirert til hvordan jeg vil ha det og gjøre ting, når jeg blir "stor".

    Hilsen fra Karina<3

    SvarSlett