Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 20. desember 2010

Pynting

Dette er i normale år den store pyntedagen. I år er flere rom ferdig pyntet fordi vi faktisk allerede har hatt en liten julaften. Vi har også smakt på årets sylte. Og bakte glutenfri potetlefse i all hast. Det ble lykke.

Det er likevel mange ting som står på lista: vaske pinnekjøttkjelen, kjøpe nye utelys (de gamle lyste ikke), forberede morgendagen lunsj, steke krumkaker og pusse sølvtøy. Resten av pyntingen blir på onsdag.


Av den tredje adventsukas kommentarer er Maria (Villa Hilton), Husmannsplassen i Hidlesundet og Lilli trukket ut.

7 kommentarer :

  1. Mange ting står på planen her i dag også. Nå skal jeg nyte den siste kaffen, og gå i gang. God mandag:-)

    SvarSlett
  2. Har jeg virkelig vunnet? Så artig! Det er sjelden kost. Tusen, tusen takk!!
    Lykke til med dagens arbeidsplan. Hos meg gjenstår ganske mye.
    Stor klem fra Hjørdis:-)

    SvarSlett
  3. Du har fremdeles det hele under kontroll, bemerkelsesverdig!:) Jeg tar det ganske med ro selv disse dagene, tror jeg har alt under kontroll. Mangler kun blomstene som skal kjøpes i morgen.
    Ha en koselig kveld!
    Klem fra Anne Karin

    SvarSlett
  4. Hei Åshild,
    Det var fantastisk; både overraskende og dessuten aller første gang jeg 'vinner'.
    Tar kontakt via mail.
    Tusen takk :)

    SvarSlett
  5. Å hvor det lyder hyggeligt. Min mor bagte krumkager da jeg var barn med et krumkagejern vi havde købt i Norge. Jeg tænker stadigt på krumkager som noget af det dejligste i verden.

    Mange kærlige julehilsner til dig og dine.

    SvarSlett
  6. Det foregår tydeligvis mye hos deg;) Jeg venter julegjester imorgen og må ta en råinnspurt;O)
    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Har je vinni? Vada vada?! Hurra! Tusen takk og slengkyss fra meg!

    SvarSlett