Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 5. desember 2010

Effektiv dag

64 Tebirkes, 64 Horn med karve og 64 rundstykker har blitt lagt i fryseren. Hvorfor 64? Det er akkurat så stor deig jeg klarer å presse min trofaste Electrolux assistent til.

Det ble 16 julehjerter med polkadotter.
Oppvaskkummene ble pusset strålende blanke.
2 kg mandler er malt og blandet med melis.

Så har jeg trukket den første adventsukas hjertevinnere:
Helene, Hverdagslivet og Kari W.

2 kommentarer :

  1. Hei. Tusen takk! :-), så gøy. Itillegg til en kjempehyggelig prat, ble jeg vinner av hjertegave, dobbelt opp. Bare gleeeede! Takk for hva du deler, det varmer.
    Adventshilsen fra Kari W

    SvarSlett